17 månaders baby kan läsa!

Läste på Aftonbladet.se om en 17 månaders baby som kan prata och LÄSA det är väl ändå ganska fantastiskt måste jag säga! Hennes föräldrar är båda talpedagoger som försökt hjälpa henne att börja prata så det kanske inte är så konstigt, men att ungen kan läsa är ju fantastiskt. Första ordet läste hon när hon var 13 månader och det var avokado. Elisabeth heter jäntan och är en ganska fantastisk baby tycker jag.



Jaha idag har det varit skola och jag har äntligen fått prata lite med min kompis Amalia. Hon har nämligen en såndär welsare hos sig så hon har inte så mkt ledig tid men idag var welsarna turligt nog i Luleå och kollade in kyrkstaden i gammelstan, kan tippa att dom hade jätte kul :D lr så inte. I morse ringed Elisabeth, min arbetsgivare, och undrade om jag kunde jobba efter skolan eftersom en hade blivit sjuk så det blev två timmars jobb på ICA vilket inte var fel. Nu ska jag snart gå ner och äta middag.


image197

rw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0